Weekendje Nijmegen

Winkelen in Nijmegen

We zouden het elk jaar doen, samen een weekendje weg, maar dit keer is het al veel langer dan een jaar geleden. En het is zo nodig. Voor jezelf, je relatie en om even geen papa of mama te zijn. Niet thuis in de zooi en verplichtingen blijven zitten, maar helemaal tot rust komen in een hotel. Afgelopen weekend was het zover! De kinderen gingen naar opa en oma en wij konden doen en laten waar we zin in hadden. Uitslapen. Shoppen. Uitgebreid ontbijtbuffet. Eindeloos in bad liggen. Need I say more?!

We waren er wel aan toe hoor. Vrijdag kwamen we uitgeput van werk en privé aan in een klein hotelletje in de buurt van Nijmegen. Mooie omgeving en de kamer was prima. Het belangrijkste: er was een bad! Tegen de tijd dat alle klusjes-die-al-eeuwen-zijn-blijven-liggen zijn gedaan in huis, ga ik mijn man lief aankijken. Ik wil ook een bad!

We maakten het onszelf gemakkelijk en zijn ‘uit eten’ gegaan in het hotel. Geen bijzondere maaltijd als ik heel eerlijk ben, maar ik was allang blij dat ik niet hoefde te koken, af te wassen en daarna ook nog de kinderen naar bed te brengen. Na het eten ben ik in een schuimend bad gestapt en om 21.00 uur gingen we naar bed. Niks romantisch aan natuurlijk, maar wat heeft het ons goed gedaan!

Ontbijten in het hotel

ontbijten in hotelIk ben dol op ontbijten in hotels. Er is veel en het is onbeperkt! Daar selecteren wij een hotel zelfs op! Je kent het wel… verse broodjes, luxe beleg, spek en eieren, pannenkoeken met stroop, toetjes en natuurlijk vers fruit. De koffie en versgeperste jus worden we ook altijd heel blij van. Er stonden zelfs van die bekers met deksel waar je koffie uit drinkt in de trein,coffee-to-go zou je kunnen zeggen. Nog even gauw een hete cappuccino meenemen voor een relaxmomentje buiten waar we een fantastisch uitzicht hadden. Heerlijk!

Shoppen in Nijmegen

In Nijmegen ben ik nog maar een keer of twee geweest, ik vond het nooit zo bijzonder. Blijkbaar heb ik niet goed opgelet. Wát een leuke stad, met schattige straatjes en winkeltjes!

Winkelen in NijmegenWinkel in, winkel uit. Ik dacht dat ik shoppen niet leuk vond, maar het is gewoon niet leuk met kinderen! Met mijn man was het een feestje. We hebben braaf op aanbiedingen gescand en vast een paar goedkope inkopen gedaan voor Sinterklaas. In de tweedehands winkel scoorde manlief zelfs een goede winterjas voor een nette prijs (van zijn eigen zakgeld, weet je nog?). Het weekend ging van de spaarrekening, maar de ‘gewone uitgaven’ in de stad natuurlijk niet.

Goedkoop genieten

Een weekend samen weg moet je vieren, dus ik wilde graag taart. In het kader van rondkomen van minder, hebben we het creatief opgelost. Bij de Hema kochten we taartjes en versgeperst sap. We hebben het op een afgelegen plekje in de stad genuttigd. Er stond een tuinstoel (blij dat ik even kon zitten!) en er was verder niemand om ons verbaasd aan te staren. Voor deze blog wilde ik namelijk graag een foto maken van onze aanwinst. De wind bemoeide zich er overigens mee. Dat gaf een heel grappig resultaat:

Taartjes

We hebben qua budget ook een beetje gezondigd hoor. De zelfgemaakte frites waren veel te duur, maar wat waren ze lekker! En de bol chrysanten van de markt staan inmiddels vrolijk bij mijn voordeur…

Terug in het hotel was ik bekaf. Logisch, ik zeul nog zo’n 12 kilo extra mee door de zwangerschap. En we hebben nog wel alles met de lift gedaan!

In het veel te koude zwembad terug in ons hotel heb ik me even gewichtloos kunnen voelen. Koude zwembaden zouden trouwens verboden moeten worden in elk zichzelf respecterend hotel, vind je niet?

Goed restaurant

We zijn ’s avonds beneden aan de heuvel (ik vond het een berg) uit eten geweest. Wát een leuk restaurantje, echt een aanrader! Eén bijgerecht was aardappelgratin, maar die van mij wint het nog steeds haha. Verder was het top. De weg terug naar het hotel ging behoorlijk moeizaam. Ik kwam hijgend en met harde buiken aan bij het hotel. Dus… heerlijk van een bad genoten en we hebben vervolgens weer een lange nacht gemaakt. We konden zo wel echt bijtanken. Ik wist niet dat ik zó moe was…

Nog een jaartje geduld…

Zondag na het ontbijt (joepie!) hebben we de kinderen opgehaald. Ik heb ze dit weekend niet eens gemist, maar volgens mij komt dat omdat ik wist dat ze mij niet zouden missen. Als ze ergens zijn waar ze ook ‘thuis’ zijn, dan is het blijkbaar oké om een paar dagen afwezig te zijn.

Mijn conclusie: dat doen we volgend jaar weer!

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page